lördag, april 28, 2007

Våga vara feminist

Jag blir glad av människor som vågar stå upp och kämpa. Jag blir glad av människor som inte håller tyst om alla orättvisor. I dag har jag lyssnat på en föreläsning av Mian Lodalen och efter det intervjuade Linda och jag henne. Hon stärkte mig.

Överallt finns det fördomar, överallt finns det människor som inte kan ta att någon är annorlunda. Men vi ska inte acceptera att det är så. Om jag inte vill bli behandlad som skit så ska jag heller inte ta någon skit.

Jag är feminist och det står jag för. Rakryggad och stolt.

Ibland måste man göra det man är rädd för annars är man bara en liten lort (Skorpan Lejonhjärta).

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Skål för det!

Linda sa...

Jag instämmer i skålen.
Tack gud för att Mian finns.
"gruppkram, gruppkram allihopa" Hihi så rar hon var.
Jag blev också så otroligt stärkt. Och ja...jag är ta mig fan en jävligt stolt feminist jag med. Aldrig ska någon få mig att vackla i min övertygelse. Om jag börjar vela så får du ge mig en rejäl uppsträckning Nisse hihi.

Nisse sa...

Ja, Linda då ska jag säga till på skarpen :0)