måndag, april 02, 2007

Pontus läser tidningar

Hu vad jag är trött. Jag orkar inte jobba mer nu. Vill lägga mig i sängen och läsa min bok. Det är en isländsk deckare. I morgon är det bokklubb och vi ska tipsa om varsin bok. Fast jag ska tipsa om en annan bok, inte den isländska.

Jag kollade vilket sökord som fått flest folk att hitta hit. Det är svartprickig ödla. Jag tror inte ens jag har skrivit svartprickig ödla förut, förrän nu. Konstigt. Svartprickig ödla? Vad är det?

Andra sökord är "kissade på mig". Intressant. Varför söker folk på det?

Jag tror att jag är ganska tråkig. Jag har liksom inget speciellt att skriva om just nu. Åsikter är ju annars skojiga saker. Om jag kunde komma på något uppseendeväckande som jag tycker. Jag tycker att jag borde vara bättre på att säga vad jag tycker och bättre på att häva ur mig sånt jag skulle vilja säga men är för väluppfostrad för att säga. Som när folk står i vägen.
-Flöta på er, kärringar och gubar, vill jag ropa då. Jag ska fram!
Vi pratade lite om det i dag, Linda och jag. Men jag säger inte sånt till folk. Jag bara tänker det.
- Flytta på din jävla häck, brukar jag muttra när jag kör bil och folk inte kan köra lika bra som jag.

Pinsamma saker är också kul. Veckans pinsamma kanske vore en skojig sak. Men konstigt nog så har jag inte gjort så mycket pinsamt på sistone. Tror jag.

Jag kan ju berätta om en dröm jag hade nyligen. Jag drömde att min svärfar hade en kanin som hetter Pontus. Han ville inte ha kvar den och tänkte ge den till sin dotter så hon skulle avliva den.
- Nej, ge den till mig, sa jag. Jag ville ju inte att den skulle avlivas.
Jag fick den och så stoppade jag den på golvet framför passagerarsätet för att jag skulle köra den till en vän som har kaniner. Där satt den sen och läste tidningar. Knäppt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Hahahaha läste kaninen tidningar? Du skulle frågat om den gillade gratistidningar.

Kim da Costa sa...

Klart kaninen läste tidningar :)
En typisk dröm känns det som. Så självklart - ända tills man vaknar.

Jag försöker, försöker säga saker jag tänker. Det går sådär. Dock framåt! Önskar dig lycka.