söndag, april 15, 2007

Bäver

I dag har jag kört vedklyv. Och kokat havregrynsgröt. Lantliga nöjen. Just nu sitter jag vid datorn och försöker jobba. Det går inte så bra för jag vill hellre vara ute. Jag vill vara ledig på helgerna. Jag vill slippa tänka på en massa annat. Jag tror jag ska gå ner till ån och titta istället. Se vad bävern har hittat på. Vi har en bäver som bor i ån som går en bit bakom vårt hus. Det ligger massor av bäverfällen överallt. Jag gillar det. Det är häftigt med djur och natur som får vara som de är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lantliga nöjen. Det låter härligt. :)

Själv ligger jag döende (jodå!) i form av racerförkylningen it self. Får nöja mig att bara titta på det fina varma vädret. :(

Hoppas helgen varit bra. :)

Nisse sa...

Aj då, låter inte kul med hemsk förkylning.

Helgen har varit bra. Tack. Hoppas din varit det trots dumma bacillusker.