fredag, april 27, 2007

Tillfällig sommar

Jag skriver inte längre. Jag försöker ibland men det finns inget bra att skriva ner. Jo visst skriver jag på bloggen och jag skriver viktiga saker som har med jobb och skola att göra. Men det där skapande skriveriet som jag älskar så högt har gömt sig. Jag ska ju skriva en bok. Linda ska komma på mitt releaseparty. Ända från New York.

Igår satt vi ute och åt för första gången i år. Sent på kvällen var det fortfarande varmt ute. 17 grader kl 22.30.

Nu ska jag skärpa till mig, jobba undan så att jag sedan kan vara ledig och hitta på något med barnen. Kanske snickra ett lock till sandlådan eller cykla på utflykt. Plantera om blommorna.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag har också skrivstopp.
Det är så mycket annat som ska göras hela tiden.
Borde skrapa på triss i fyran och få en massa cash gratis varje månad. Då skulle man ha tid och kanske lust.

Nu jobbar vi undan och så har vi en kul helg framför oss. :)

Nisse sa...

Ja de där vinstpengarna hägrar så man har råd att leva livet. Kanske får man försöka hitta på ett annat sätt?

Japp, kul helg låter toppen!

Linda sa...

Inte så konstigt att dina ord gömmer sig. De får liksom inte plats just nu. Men det är bara tillfälligt. Snart är det lite lugnare omkring dig och vips så dyker de upp och vill sättas på pränt.
Misströsta inte. De har inte försvunnit, bara gömt sig.

Nisse sa...

Linda, du har nog rätt. Jag kännar att de finns där men det är väl fullt nu.