lördag, april 28, 2007

En svår lista

Jag fortsätter som jag gjort hittills och snor listor från Kim.


Tre saker som skrämmer mig: alla mina hemska tankar om vad som skulle kunna hända barnen och Erk
Tre personer som får mig att skratta: Linda, Kim, Erk, mina barn och många fler
Tre saker jag älskar: saker... kommer bara att tänka på personer och naturen och sånt... saker? Ja okej, mitt hus, min boksamling, men vad svårt... mitt liv
Tre saker jag hatar: saker? äsch... fördomar, men vad svårt det blev... jag hatar inte
Tre saker jag inte förstår: hur folk kan vara så elaka och korkade mot varandra
Tre saker som finns på mitt skrivbord: en kamera, massor av papper, hörlurar till min mobil
Tre saker jag gör just nu: sitter naken och skriver och är hungrig
Tre saker jag vill göra innan jag dör: äga en svart Buick, skriva en bok, älska mer
Tre saker jag kan göra: jag kan göra allt och lite till
Tre saker jag inte kan: klippa rakt är jag dålig på...
Tre saker jag tycker att du ska lyssna på: på mig, på bra musik, på naturen
Tre saker jag skulle vilja lära mig: allt
Tre favoriträtter: potatisgratäng, grillade grönsaker, champinjonröra

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Där satt du alldeles näck!

Jag blir lite rörd när du skriver att jag får dig att skratta. Tack. Jag som trodde att jag var en tråkmåns i så många år.

Nisse sa...

Du är minst av allt en tråkmåns... smarta, goa, humoristiska, tänkande människor kan inte vara det.

Kim da Costa sa...

:)