tisdag, april 24, 2007

Mycket igen

Åh suck... jag skulle föra över alla filer om exjobbet till mitt fickminne. Eftersom flera av layoutarbetena var sånt vi inte ska använda så skulle jag radera dem. När jag sedan skulle öppna de andra så upptäckte jag att jag raderat fel grejer. Jag fattar inte hur eftersom jag mycket noga tittade att det var rätt saker. Nu är det visserligen ingen större fara eftersom jag inte raderade allt. Men det är ändå så irriterande. Och varför finns det inte en behändig liten papperskorg i ett fickminne? Så man åtminstone kan ångra sig.

Jag är så trött. Inte för att jag sovit för lite utan för att det är så mycket hela tiden. Fick papper från Bolls skola igår om att vi skulle på informationsmöte och att de råkat skicka ut fel papper till oss men att datum och tid fortfarande gäller. Va? Sa jag. Vadå för möte, vadå för tid och datum. Vi letade och letade men hittade inget sånt brev. Ingen av oss hade ens nån minsta lilla aning om vad det var för något. Vi lyckades i alla fall hitta ett telefonnummer att ringa och tydligen hade det blivit nåt fel så första brevet hade inte kommit fram. Skönt i alla fall att det inte var vi som hade slarvat.

Sen så har jag en massa papper jag måste skriva. Egentligen är det inte så bråttom men eftersom det sitter en hög med pensionärer och väntar så stressar det mig. Dessutom lovade jag att ha det klart redan under förra veckan. Suck.

Jag måste göra färdigt hemsidan. Den är istort sett färdig men det är småjusteringar och några tillägg som ska göras. Jag upptäckte igår att den inte ser lika bra ut på skolans datorer som hemma. Skit också. Varför kan inte alla människor ha samma storlek på skärm och samma standardtypsnitt i sina datorer?

Och så exjobbet. Egentligen så funkar det bra. Men jag känner att jag flyter lite. Vi vet vad vi ska göra, vi har koll på saker och planeringen verkar funka. Men det är ändå något jag inte riktigt har grepp om, något jag känner mig lite förvirrad över. Och jag vet inte riktigt vad. Förhoppningsvis blir det bättre när vi har klart för oss exakt vad vi ska layouta och skriva i rapporten. När jag sitter där och jobbar med något konkret som jag vet ska vara slutprodukten.

Jäklar, nu är klockan för mycket igen. Jag måste rusa in i duschen och plocka ihop allt och sen åka.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Hoppas det reder sig.
Ang. skärmstorleker har jag blivit lite chockad mellan varven. Hemma har jag två olika, vilket är väldigt behändigt, men sen när jag har kollat på en dator på jobbet - som har en jättekonstig skärm - har allt sett enormt miffigt ut.
EN STORLEK TILL ALLA!

Nisse sa...

Jo det reder sig nog. Tack!

Ja att det kan se så kostigt ut på en annan skärm...