lördag, april 14, 2007

Dirty talk

Oj vilken fredag. Linda och jag åkte ju till Stockholm för att ha en fokusgrupp. Vi stannade till i Alby (eller i närheten) för att fixa några ärenden. Vi förundrades lite över hur en del människor betedde sig, bland annat en kvinna som körde på mig med sin barnvagn och sen bara såg iskall ut när jag tittade på henne. När vi skulle åka därifrån så sa Linda:
- Kör härifrån, det här går inte. Jag är för snygg för Alby.
Hoppas inga Albybor blir uppretade nu, speciellt inte den där stooore killen på Biltema som såg ut som en dörrvakt.

Nåja, vi åkte in till stan och stannade på söder där vi skulle få låna Lisas pappas lägenhet för fokusgruppsträffen. Fokusgruppen gick jättebra och vi fick många bra grejor som vi kan jobba vidare med. Jättekul och jättesnällt av alla att ställa upp. Man blir så glad av att det finns så snälla och roliga människor med bra åsikter som de vill och vågar dela med sig av.

Efter det så gick vi på Indisk resturang. Det var Linda, Sanna, Lisa och jag. Det fanns lediga bord men vi fick inte bara gå in och sätta oss. Först skulle de plocka undan på ett annat bord och ha sig. Vi beställde men det hände inte mycket. Stället var litet och inte fullsatt men kocken och kyparen var det segaste jag har sett på länge. Vi fick vänta en timma på maten och då var Lisa och Sanna på väg att flå kocken. Synd att maten kom precis då, hade varit kul att se annars.

Av någon konstig anledning så kom vi hela tiden in på sex och snusk. Kanske är det lite som det sägs i Emil - när två pojkar av samma skrot och korn möts då uppstår något speciellt. Och så var det nog med oss, fyra tjejer av samma skrot och korn. Så sexpratet gick i höga vågor i den i övrigt mansfyllda resturangen. Jag har inte skrattat så mycket på hur länge som helst. Det roligaste var när Linda hade missförstått en sak. Vi pratade nämligen om den numer så populära analhålsblekningen.
- Men, sa Linda, jag förstår inte. Varför ska man göra det? Vad är meningen?
- Ja det ska väl se snyggare ut, sa vi.
- Men kan man inte bara ta bort det, frågade hon.
Ha ha vi skrattade så vi fick ont i magen. Hon trodde naturligtvis att vi pratade om analHÅRSblekning.

Vi pratade också om en pryd kvinna.
- Vadå sa Lisa, har hon aldrig kollat på den i en fickspegel?
Senare på kvällen i bilen på väg hem så tog Sanna upp det där igen.
- Ha ha, sa hon, det var kul när Lisa frågade om hon aldrig hade tittat på den i en fittspegel.
- Eh, sa jag, fittspegel? Finns det såna? Sa hon inte fickspegel?

Undrar om någon annan tycker det här är kul. Jag hade i alla fall en skitrolig kväll. Vad bra man mår av att skratta så mycket. Undrar vad alla killarna i lokalen tänkte när vi tog så grova saker i våra små fina munnar. Ha ha.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

:)
Jag hade trivts bra bland er, kan jag lova.
Och ja, människor kör på en hur som helst utan att lyfta ett buskigt ögonbryn.
Indisk mat är favvo nr 1! Hoppas den var god när den väl kom.

Nisse sa...

Du hade varit så välkommen så... nästa gång vi kommer till sthlm så hör vi av oss :0)

Anonym sa...

Åh...jag hade en jättebra kväll. Det är alltid kul med snusk.

(*) ha ha

Kram kram