onsdag, april 11, 2007

Trolleri

Jag tycker inte om när datorer fastnar. Min har funkat så bra, den är ju faktiskt ganska ny, men nu har den börjat krångla. Dumma, dumma datorer som gör så mot mig. Jag vill att det ska flyta vackert, som en vindvåg från tangentbord och mus till ettor och nollor i datorns inre kretsar. Det ska smyga fram som en bris i gräset. Inte som ett klampande träsktroll som fastnar i gyttjan.

Det har blivit vår igen. Det är ju till och med lite ljummet i luften och man slipper knacka bort is på morgonen. Skönt. Love it.

Jag vet inte om jag är en bra företagare. Det verkar som om jag skrämmer bort folk när jag skickar fakturor till dem. När till och med min mamma försvann så blev jag lite orolig. Men hon kom tillrätta, värre är det med fakturan som försvann istället. Kanske är banden mellan mamma och mig så starka så trolldomen bet inte på oss utan trollade bort fakturan istället. Kanske ja. Eller så är jag tossig.

Exjobbet rullar på. På fredag har vi planerat att åka till Stockholm och träffa folk som förhoppningsvis tillhör målgruppen. Intressant.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

"När till och med min mamma försvann så blev jag lite orolig."
Hahaha.
Dagens första skratt.

Jag är lite sur på min laptop för den har plötsligt börjat sega till sig varje gång den varit igång i ungefär en timme. Startar jag om går det snabbare än kvickt i en timme till. Osv. Ändå virus- och spywarekollar jag varje dag + defragmenterar varannan.

Det är mkt frustrerande. Men tack och lov är det bara i-landsproblem.
:)

Anonym sa...

Åh du defragementerar så ofta... kanske jag med borde göra... hmm...

Kim da Costa sa...

Ja, fast det beror ju iofs på hur ofta man laddar in saker i datorn och eftersom jag gör det så gott som varje dag så defrar (ungdomlig förkortning?) jag ofta.

Linda sa...

Ring mig när du ser det här söta du, kram