söndag, april 15, 2007

Kattliv


Aslan och jag satt på en sten och njöt av vårsolen igår. Jag försökte ta kort på honom men han var ju aldrig stilla. Det slutade med att jag fick ta upp honom i famnen och försöka ta kort. Man kan se på tassarna hur han trampar. Han tyckte det var så mysigt att kramas så han kurrade och trampade och ögonen nästan gick i kors. Tänk om man var en katt. Få ligga i solen och ha det bra, springa ute och ha det skoj på nätterna och bli klappad och kelad med och få maten serverad bara man jamar lite. Myyys. Jag vill vara katt i mitt nästa liv.

3 kommentarer:

Linda sa...

Åhh vad mysigt det ser ut. Jag skulle också vilja sitta utomhus i solen med en kisse i famnen. Fast mina kissar blir så rädda av att vara utomhus. De är riktiga city-innekatter.
Hur gör vi imorgon förresten?

Kim da Costa sa...

Har tänkt på det. Att återfödas som katt eller hund. I en bra familj. Lycka!

Nisse sa...

Linda - det är supermysigt, du får komma hit och mysa med mina kissar.

Kim - Ja det skulle vara toppen tror jag. Som att vara barn och sorgfri hela livet.