fredag, april 20, 2007

Trögstartad

Jag har massor att göra. Var på jobbmöte igår och hemsidan måste vara i stort sett färdig under helgen. Måste också jobba med exjobbet. Dessutom ska jag skriva ihop lite olika brev för grannsamverkan. Jag borde sätta fart och jobba järnet men det känns lite motigt. Egentligen vet jag inte varför det gör det för det är ju roliga saker jag ska jobba med. Det är kul att göra hemsidor och kul att layouta. Jag tror att min startmotor är lite rostig, har jag väl kommit igång så går det av bara farten men det är svårt att starta många gånger.

Jag skulle behöva gå på en massa kurser. En start- eller kommaigångkurs, en peppkurs, en tropåmigsjälvkurs, en röramerapåmigkurs osv. Kan inte nån starta ett företag där alla såna här kurser finns under samma tak och så är det bara att gå dit och hoppa in i den kurs man behöver för tillfället?

3 kommentarer:

Linda sa...

Håller med dig och du... om du faktiskt tänker gå en starta eget-kurs så säg till. Då vill nog jag med gå den. Jag ska ju kanske starta eget till hösten som sagt.

Kim da Costa sa...

Det jobbiga med kreativt arbete är att om man inte är inspirerad är det extra jobbigt att få det gjort. När man väl är igång och på g går det som en dans. Det är väl det som är nackdelen med att inte stå vid ett rullande band.

Anonym sa...

Linda, jag vet inte om jag ska gå nån starta eget kurs eftersom jag gick den där affärsutvecklingskursen. Jag tänkte nog mer på starta igång mig själv...

Kim - Jo det krävs ju att man ska vara på topp varje morgon på nåt sätt. Inte bara slänga sig ner framför dator och göra vilket monotont arbete som helst. Man måste prestera... hu.