tisdag, april 24, 2007

Cykeltur

Jag blir glad av att cykla. Jag tog med mig cykeln till stan för att slippa parkera på dyra parkeringar. Ställer nu istället bilen på pappas jobba och cyklar dit jag ska. Mycket behändigt och kul. Det går så fort och lätt att cykla på asfalterade vägar. U tyckte jag lät bonnig när jag sa att jag inte är van vid trafiken. Men hemma så är det ju bara jag och grusvägen. Inte några barnvagnar eller bilar som hoppar ut framför mig helt plötsligt.

Nu ska jag cykla iväg. Ska hemåt och jobba, med exjobb och med andra grejor. Ikväll ska jag på soare. Boll ska spela på sin egenhändigt tillverkade gitarr. Intressant.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Ja! Det är underbart att cykla. Jag trotsade just mitt tillstånd och cyklade till mataffären. Blommorna blommade och fåglarna sjöng. Allt var som om ingenting hade hänt. Lovely!

Nisse sa...

Jag tror att dofter känns bättre när man cyklar också... Cykel är en mycket bra uppfinning.