lördag, april 14, 2007

Drömmar

Jag pratade nyss med min pappa i telefon och han berättade om en dröm han hade haft. Han drömde att han gjorde en annons till min mammas företag. Det var en bild med en gran på och uppe i toppen var det en golfboll och på en av grenarna satt en kanin.
Under stod texten:

Växer golfbollar på träd? Hoppar kaniner från gren till gren? NEJ! Men vi gör det möjligt för dig att komma ut på arbetsmarknaden.
Ha ha, jag kanske borde anställa honom.


Boll kom in till oss i natt.
- Jag har drömt mardrömmar, sa hon.
Jag var helt groggy och såå trött så min hjärna fungerade inte riktigt tillfredsställande. Men jag tänkte i alla fall att jag borde fråga henne vad hon drömt så hon skulle kunna ta sig bort från drömmen.

- Jag drömde att de åt upp mig, sa hon.
- Oj då, sluddrade jag, gjorde det ont när de tuggade på dig?
Sen kom jag på att det kanske inte var den mest lämpliga frågan.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

*Haha, vilken fråga. Skrattar högt.*

Linda sa...

Hahaha du är den coolaste mamman i hela världen. Suveränt svar hihi

Nisse sa...

Hon somnade i alla fall gott efter det :0)