söndag, april 08, 2007

Påskpussar

Middagen i går varvades med valppussar. Söta är de. Och maten var god. Kantareller på selleribottnar, ägg och sill förstås, lax, köttbullar, korv, broccoli, rädisor, ost, bröd, snaps, vin, öl och cider och så kladdkaka med vispgrädde och blåbär till efterrätt. Sen fick man fylla varsitt påskägg med godis men jag orkade inte. När vi kom hem så gick vi och lade oss direkt. Skönt att sova när man är trött och mätt och har pussat valpar i mängd. Vi hade det trevligt i övrigt också, pratade med släkten och hade det bra.

I dag har jag bara ätit frukost och jobbat. Lika bra att sätta sig och jobba direkt så man kan få vara lite ledig sen. Fast jag skulle behöva sitta ett bra tag till. Men jag måste resa på mig och röra lite på mig en stund. Gå ut och få lite luft.

I kväll kommer troligtvis Erks föräldrar och faster med man hit och ska titta på en film. De får ingen mat, jag bjuder nog bara på nåt drickbart. De gillar alkohol de med så det blir nog nåt sånt. Vi är förskräckliga. Den enda nykteristen i våra släkter är min mormor. Men min mormor är frireligiös. När jag var liten så tutade hon i mig att det var syndigt att spela kort och dricka sprit. När min pappa drack en lättöl till maten så var han alkoholist enligt henne. Hon led nog svårt när ingen brydde sig om vad hon tyckte utan alla spelade kort och svor så det osade och drack öl. Ja inte jag, jag drack inte öl när jag var liten. Inte svor jag heller. Men spelade kort det gjorde jag.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag har försökt älska kantareller men gång på gång inser jag att det är så mycket godare med champinjoner.
Mmm... och broccoli och rädisor. Jag börjar bli hungrig.
Njut av kvällen och drick så mycket du vill och orkar.

Linda sa...

Jag läste fel... läste att du fått "valkyssar". Försökte klura ut vad det betydde... men sen såg jag ju. Vad mysigt med valppussar. Jag pussar på mina kissar som en tok här hemma.
Dessutom väntar jag otåligt på att höra från Therese. Igår gick vattnet på hennes dräktiga katthona så snart borde små perserbebisar komma. Åhh vad jag ska pussa dem sen när jag får se dem.
Nu ska jag ut och småhandla lite grejer för kvällen och sen glo på Sex and the City. ha en ljuvlig påskdag Nisse. På tisdag sätter vi igång med nya krafter.

Nisse sa...

Champinjoner är gott. Frästa med lök och lite annat gott... mums.