lördag, april 07, 2007

Påsksammandrag




Vad skönt det är att vara ledig. Även om jag steg upp i hygglig tid i går för att hinna jobba lite och även ska jobba lite idag. Men det är trevligt att träffa släktingar och äta god mat och dricka alkoholbaserade drycker.

Vi var hos mamma och pappa i går och där var även min syster med familj och min ena morbror med familj. Trevlig, trevligt. God mat och mycket vin. Som det ska vara. Sedan tog vi en promenad i området. Jag har inte promenerat där på flera år. Lite kul att gå runt och se hur det ser ut hos folk. En stor orsak till att jag inte vill ha grannar. Jag vill gärna titta in hos andra men vill inte att nån ska titta in på oss.


I dag cyklade vi på utflykt till en gammal fornborg som finns i närheten. Det var kallt och blåsigt och jag har dåligt flås. Men kul, och bra för motionen. På översta bilden står Erk, Boll och Will och beundrar utsikten. Den röda pilen visar var vårt hus är ungefär. På den andra bilden står Boll på resterna av muren till fornborgen.

4 kommentarer:

Linda sa...

Wow det ser ut som ni är i värsta ödemarken. Jag ska nog med min grannallergi överväga att försöka trivas på landsbygden. Gud vad skönt att få bo avskilt och slippa massor av oljud.
En vän till mig som bodde på landet förklarade tjusningen med det på följande sätt:
"Jag vill kunna pissa i min egen trädgård utan att en enda jävel ser det"
Faktiskt förstår jag vad han menar och jag vill mer och mer kunna få vara ifred från folk. Eller så är det bara det att sommaren är på ingång och då är vår city-lägenhet en fasa att bo i.
Glad påsk kompis!

Nisse sa...

Du får ta körkort. Då kan man bo på landet. Det räcker med några minuter utanför stan. Lite avskilt, inga nära grannar, uppväxt trädgård. Då kan man pissa som man vill och spela högt på stereon och bara slappa och ha det tyst när man vill.

Glad påsk på dig med!

Kim da Costa sa...

Det ser ut som om herrskapet står och glor på den röda pilen :)

Anonym sa...

Ja dom kanske längtar hem :0)