onsdag, oktober 11, 2006

Yes!

Jag har en ny dator! Hurra! Nu håller jag tummarna för att den ska funka hela vägen också. Men jag har ju min personlige datortekniker som jag kan ringa till om nåt strular. Och det borde ju funka. För 3800 kr så ska man väl få något, hoppas jag. Men jag kom ju i alla fall billigare undan än om jag hade gått till OnOff eller Elgiganten, och dessutom så slapp jag få en cykel på köpet.

Min hjärna hotar att koka över emellanåt när jag tänker på allt jag måste göra. Så jag försöker undvika att tänka på allt jag måste göra. Istället har jag bjudit hit U och lilla O så jag kan bli ännu mer stressad sen när allt hopar sig ännu mer.

Jag fick med Erk på min idé att vi ska hitta på något på barnens höstlov. Att vi tar en dag ledigt från allt och bara är tillsammans. Kanske blir det Tom Tits och eventuellt en natt på hotell också. Egentligen skulle jag vilja åka till Finland men det faller nog på tiden. Tar ju trots allt en stund att ta sig dit.

Och i kväll är det föräldramöte. Suck. Finns det något jobbigare? Små, hårda stolar, evinnerligt tjat och prat om allt och inget och så alla dessa föräldrar. De sitter där och försöker se engagerade ut men längtar säkerligen hem till sina tv-apparater. Fast nästa föräldramöte slipper i alla fall jag gå på.

Nej, nu måste jag utforska min nya dator och se vad han har stoppat in för intressanta saker i den.

Inga kommentarer: