söndag, oktober 22, 2006

Golv

Vad har man golv till? Det beror förstås på vem man frågar. Men många skulle nog säga; gå på, ha möbler på, städa (kanske?). Om man frågar en sexåring så säger hon nog; ha saker på. Papperslappar, kläder, pennvässare, muggar, filmer och mycket annat passar väldigt bra att ha på golvet. Gärna mitt på så man hittar det man ska ha. Ett golv är också bra att sitta och rita på eller leka på i största allmänhet. När jag var liten brukade jag ligga i en solfläck och läsa eller titta i taken och fantisera. Nu för tiden sitter eller ligger jag sällan på golvet. Det kanske är synd. Man får nog ett annat perspektiv på saker om man ligger på golvet. Fast man kan också få ont i ryggen eller domnade ben (om man sitter) och kanske är det därför jag sällan sitter eller ligger på golvet. Troligtvis.

Jag kommer aldrig bli ett barn igen. Visst är det sorgligt.

2 kommentarer:

Sannan sa...

Jag älskar golvet! Att ligga på golvet och bli melankolisk till musik. Musiken ska vara ashög så man känner den genom golvet..
Visst får man ont i ryggen efter ett tag men det är skönt.

Golvet är även bra att ha som rumsavdelare, jag skulle annars befinna mig hos grannen och det vill jag ju inte.. :D

Kram

Anonym sa...

Ja det är rätt trevligt att befinna sig på golvet. Lite friare på nåt sätt.

Det är väl mest i rymden man inte behöver golv :0)