söndag, oktober 01, 2006

På andra sidan häcken

Det blev bio och sen blev det Grappa. Filmen var rätt kul och lagom lång. Jag gjorde ett litet misstag när jag bokade biljetter bara. De vi gick med har en dotter på tre år så de ville sitta längst ut i fall hon inte fixade att sitta hela filmen. Så jag bokade biljetter längst ut på en rad, trodde jag. Det visad sig att det var en vägg där så istället blev det längst in. Men det gick bra. Hon spillde bara ut lite popcorn.

Maten på Grappa var god men det gick ju knappt att prata för allt sorl. De borde ha något som dämpar ljudet. Vi var ju faktiskt där redan vid halv sex på kvällen så det var ju inte fullt precis och inte speciellt många fulla människor heller. Efterrätten åt vi på en thairesturang. Kyparen såg lite sur ut när vi bara beställde efterrätt.

Och i dag har vi varit på 60-årskalas. En av mina många farbröder som fyllde. Fick god mat och goda kakor. Våra barn proppade i sig chokladbollar. Det är mest när nån fyller eller gifter sig som vi träffar släkten men det är ju trevligt att göra det emellanåt i alla fall.

Men nu har vi gjort så mycket de senaste helgerna så nu vill Erk ha det lugnt ett tag. Han fixar inte att vara hemifrån för mycket. Fast jag tycker också det ska bli rätt skönt att inte ha för mycket inplanerat ett tag. jag antar att jag måste sitta vid datorn och traggla med Flash ett bra tag framöver. Huvaligen.

Inga kommentarer: