onsdag, oktober 25, 2006

Det är kul med konst

I dag har varit en trevlig dag. Jag och Sanna fick en privat guidning på Konstmuséet. Jättebra Linda! Intressant var det. Jag ska ta med mig barnen och åka dit nästa vecka när de har lov.

Sen åt vi lunch och även det var trevligt. Även om vi fick springa runt en stund innan vi hittade ett lunchställe som hade lediga bord och en lockande meny.

Men jag började dagen med att fota Klara som ska vara med i mitt skolprojekt. Klara kör traktor och gillar utmaningar. Förhoppningsvis kommer jag att kunna lägga ut mitt projekt på nätet och då lägger jag en länk dit.

Sen åkte jag och tog några blodprov inför operationen. Sköterskan hittade inget bra ställe att sticka på. Hon kände och klämde en lång stund och jag trodde armen skulle domna bort totalt innan hon var klar. Men så säger hon - "vi provar här" och kör in nålen i armen. "Jaha, ja det gick ju bra. Vilken tur", säger hon sen. Tur för mig ja. Sist jag tog blodprov så gick det inte lika bra. Den kvinnan slet och drog i nålen (när den satt i min arm) så jag trodde jag skulle bli tokig. I alla fall så gick det bra och jag fick ett tjusigt bandage.

Nu har jag hjälpt Will att uppdatera sin blogg. Kolla gärna, länk finns till höger.

Och nu så är det dags att Flasha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är något jag gör på tok för sällan - går på museum. När jag väl gör det har jag jättekul. Det ska bli min nästa ambition!

Anonym sa...

Ja jag kan säga detsamma. Har inte varit på museum på lääänge och det är ju kul ju. Mer sånt.