måndag, oktober 23, 2006

Tycker du som jag, tycker du som jag så gör jag det en annan dag

Som vanligt så gör jag inte det jag har föresatt mig. Jag har mycket att göra. Redovisning på fredag. Så jag borde ligga i och jobba. Men det var skönt att krypa ner i sängen en stund till när barnen hade åkt, läsa lite i Historikern. Och nu när jag då äntligen sitter vid datorn så läser jag bloggar i stället. Hmm. Bara för att skjuta på det lite till så funderar jag faktiskt på att gå ut. Det ösregnar ute. Jag kommer inte att gå ut. Men medan jag funderar så är det ju ingen idé att jag börjar med skoljobbet. Fast egentligen har det ingen större roll att jag skjuter på det jag ska göra. Jag är alldeles för plikttrogen för att missa något. Jag har största koll på tiden. Jag vet precis när jag måste sätta igång. Men att för en gångs skull jobba undan och vara klar långt innan jag behöver... nää, det kommer inte att hända.

Inga kommentarer: