söndag, oktober 01, 2006

Aaaahhhh

Hjälp, vad jobbigt det känns med den här kursen. När jag läser om uppgifterna så blir jag alldeles svettig. Jag kan ju inte. Hur ska jag hinna lära mig och kunna producera något på fem veckor? Nej, fyra veckor är det kvar nu. Aaaahhhh.

Jag avskyr att känna så här. Hur det stiger mig över huvudet. Blicken blir stirrig, hjärtat pumpar i otakt och myror börjar kila runt i bröstet, magen och hjärnan och ställer till med ännu mer oreda. Reptilhjärnan säger åt mig att fly och kopplar effektivt bort den lilla gnutta sans och vett jag har kvar. Aaaahhhh.

Jag måste samla mig. Jag måste ta itu med det här. Nu. Jag måste kunna be om hjälp. Om det bara inte kändes så oöverstigligt det här. Men jag får se det från den ljusa sidan. Mindre intelligenta människor än jag har lyckats lära sig Flash. Det måste vara så. Säg att det är så. Aaaahhhh.

1 kommentar:

Linda sa...

Hej nu är jag hemma igen.
Jag ska jobba på bibblan imorgon som du vet.
Ska jag kolla efter böcker om Flash?