söndag, oktober 29, 2006

Medium

En annan konstig sak med Boll är att hon kan läsa mina tankar. Fast det kan också vara så att jag sänder ut väldigt tydliga signaler och att hon är väldigt mottaglig för dom. Det händer i alla fall rätt ofta att hon säger det jag tänker på. I fredags så tänkte jag när jag körde hem att jag skulle vilja se på film med barnen. Vi kan titta på Lassie, tänkte jag. Och det första Boll sa när jag hämtade henne var:
- Mamma, vi kan väl se på den där filmen med hunden.

För några år sedan var vi i Finland hon och jag. Vi körde runt lite och jag råkade köra vilse. Hon var väl fyra år eller så så jag sa inget till henne utan funderade bara på hur jag skulle hitta. Men hon blev arg och sa att vi skulle åka tillbaks.
- Ja, sa jag, vi är på väg.
Då suckade hon och sa:
- När vi kommer över järnvägen så hittar du.
- Det finns ingen järnväg här, svarade jag.
Men en liten stund senare så körde vi över järnvägen och sen så hittade jag tillbaks till stugan.

Inga kommentarer: