fredag, oktober 13, 2006

Fredag som känns som lördag

Det känns som om det är lördag. Antagligen för att vi har varit lediga i dag. Erks farmor begravdes i dag och sedan var det mat och fika hemma hos hans föräldrar. Det blir lite konstigt att äta så där på eftermiddan, vet inte om vi ska äta nåt mer i kväll eller låta bli. Just nu är jag mest trött efter att ha ägnat förmiddagen åt att stryka skjortor och prova kläder och sedan själva begravningen följt av mat, vin, servering och avplockning. Jag blev i alla fall väldigt glad när Eriks två fastrar tackade mig för att jag ställer upp och finns där för dom. Det kändes mycket bra att få veta att de uppskattar det jag gör. You have a mature head on young shoulders, sa fastern som bor på Irland, till mig. Antar att det var en komplimang.

I går var det dags för skrivarkursen. Det var kul att träffa mina elever, det verkar vara en bra grupp. Mycket engagerade var de och som de skrev. De fick nog ihop ett antal A4 sidor var under kvällen. Fast jag måste nog lära mig att prata lugnare och tydligare. Känner att jag blir lite rörig när jag sätter igång. Jag vill säga så mycket och så blir det att jag säger allt på en gång. Men övning ger färdighet.

I morgon ska jag ut med mamma och syster på afternoon tea. Det ser jag fram emot. Nu däremot ska jag se till så att i alla fall Boll får lite mat i sig.

Inga kommentarer: