fredag, oktober 20, 2006

Ta ingen skit - Grynet, var är du?

Ingen skrivarkurs igår. För många sjuka så jag ställde in och gick på föräldramöte istället. Bra snack med fröken efteråt men hon var allt lite mesig när hon pratade inför alla föräldrarna. Jag hade bett henne ta upp det här med mobbing och stämningen i klassen och det gjorde hon. Men hon slätade över och fick det att låta som om det inte var nåt problem. Fegt. Men vi stannade kvar och pratade och det kändes bra. Jag tror att det löser sig. Och jag tror att jag överreagerar ibland. Will säger ju att det har blivit bättre.

Men nu ska vi ha kurs med honom här hemma om hur man står upp för sig själv. Ta ingen skit och säg i från-kurs. Ingen har rätt att ge sig på någon annan, retas, mobbas eller på andra sätt vara dum men tyvärr så spelar det inte alltid någon roll vad man får eller inte får göra. Det finns idioter där ute och för att överleva måste vi lära oss handskas med dom. Så om Will får lära sig att inte ta någon skit så har han vunnit mycket tror jag.

Men om de små djävlarna ställer till det för honom igen så utnämner jag mig själv till Gudmodern. Donna Corleone.

2 kommentarer:

Linda sa...

...och då snackar vi inte om hästhuvuden eller hur?

Nisse sa...

Nä, de stackars hästarna får leva. :0)