lördag, oktober 28, 2006

En lördag i oktober

En stund utan dator gjorde mig gott och nu är tillbaks igen, nästan normal. Läraren lugnade mig, han ska hjälpa mig på måndag och jag får inte underkänt. Hurra! Jag hade också missat en sak. Av de tio punkterna man skulle göra i Flashprojektet räckte det med sju för att få godkänt. Och jag som slitit som en galning för att fixa alla tio. Men jag vill lära mig allt och ha en chans på vg som de andra så han får hjälpa mig ändå.

Vaknade fredag morgon och hade ont i halsen, snuva och huvudvärk. Åkte i alla fall till skolan och redovisade grupp-projektet. Tog en liten tur på stan m Clary och handlade choklad. Gott. Kom hem och fixade mat, såg på Canonball run och hoppade i säng kl nio. Sov till halv tio i morse. Så skönt att vakna pigg och glad. Och faktiskt inte så himlans sjuk heller. Lite snuvig bara.

Halva dagen har vi städat. Nu är mitt skrivbord inte överbelamerat med papper längre. Dammet är borta och det är skönt, skönt, skönt att i alla fall en del av huset är i ordning. Egentligen borde vi ha ett mindre hus. Mindre grejer. Mindre att städa. Och mer tid för kärlek. Alltså, kärleken finns ju där men det skulle vara trevligt att hinna ge den lite mer fysiska uttryck också.

Will kom och frågade vad kåt betyder. Han hade hört det i en rap-låt. Jag sa att det är när man blir alldeles pirrig i kroppen för att man gillar nån och bara vill pussas och kramas med den personen. Ungefär.
-Jaha, sa han, konstigt men han som sjunger ser inte ut som en sån person som sjunger om sånt.
- Jaså, sa jag. Hur ser han ut då?
- Han har kostym och mustasch.

Jag har ju suttit vid datorn i flera veckor (känns det som) och det var väldigt skönt att komma ut och cykla lite i dag. Will och jag cyklade bort till svärmor och svärfar och matade hästarna och tog in tidningen. Dom är nämligen i Finland med mina föräldrar. Det låg en död kråka på deras uppfart. På hemvägen mötte vi stavtanten. Stavtanten är en kvinna som brukar gå med stavar. Jag visste inte vad hon hette förut så då blev det stavtanten när jag skulle säga nåt om henne. Förut såg hon alltid förskräckt ut när jag sa hej. Men i dag så pratade vi riktigt länge om katter och guldsmycken och inbrott och att studera.

Lite förkyld är jag nog i alla fall. Svider lite i näsan. Ska natta barnen och titta på Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö. Och i morgon är det en timme extra. Väl?

Inga kommentarer: