torsdag, oktober 26, 2006

Nu skiter jag i det här

Jag orkar inte mer nu. Jävla Flash. Jävla alltihopa. Igår kväll satt jag vid datorn i 6 timmar och försökte fixa till mitt flashprojekt. Men vissa saker bara gick inte. Jag fattar helt enkelt inte hur. Och nu har jag suttit vid datorn i 5 timmar och det går fortfarande inte. Läraren svarar inte på mail. Jag har försökt med tusen olika saker, läst anteckningar, i boken, i lärarens filer, sökt på nätet... men det går inte. Jag är dum i huvudet. Eller så kräver han för mycket.

Så nu skiter jag i det här. Han får hjälpa mig i morgon. Om andra i gruppen har fått hjälp att fixa sitt projekt och de får godkänt så borde inte jag få underkänt för att jag inte fixar det själv. Hur ska man på fem veckor hinna lära sig ett nytt avancerat program, göra ett eget avancerat projekt och ett stort grupp-projekt och läsa en bok och skriva om den? Jag har jobbat och slitit med det här så jag är helt slut och nu går det inte mer. Nu ger jag upp innan huvudet spricker.

Jag har skrivarkurs i kväll också och lite förberedd måste jag ju vara till dess också.

Mitt huvud känns helt skumt. Det vibrerar liksom. Jag tror inte det är bra att sitta så mycket vid datorn och anstränga sig så mycket. Jag ska stänga ner det här nu och gå och lägga mig en stund och stirra i taket.

Jo, en sak till. Jag testade en sak i går. Man skulle ladda upp en ansiktsbild på sig själv och så skulle man få veta vilka kändisar man liknar. Den kvinnliga kändisen jag liknar mest är Viktoria Silvstedt! Men hallå, det var ju ansiktsbild jag laddade upp inte tuttbild. Fast det som var knasigare var att jag mest liknade Colin Firth, han som har stickad jultröja i Bridget Jones dagbok... Ser jag ut som honom? Snälla, säg att jag inte gör det. Kan jag inte få se ut som Johnny Depp i Pirates of the Caribbean istället?

1 kommentar:

Linda sa...

Men ojojoj...
Vad dåligt att inte kunna få tag på läraren. Det måste du ju framföra Cathrin. Så ska inte en student behöva ha det.
Det är ju under all kritik.
Jag hade klagat hos en högre instans.
Inte ska du riskera bli utan poäng för denna idiot inte går att få tag på. Du tar ju lån för detta och han har sina skyldigheter som lärare.
Vilken idiot...på han bara.