onsdag, oktober 11, 2006

Överraskad

Det är kul med ny dator. Trevliga funktioner som den gamla inte hade. Och föräldramötet var rätt bra faktiskt. Normala stolar, fika, relevant information och engagerade ledare. Inte så dumt alls. Trevligt att man kan bli positivt överraskad av ett föräldramöte. Men några föräldrar smet lite tidigare, det är ju tydligen fotboll på tv. Fotboll? Vad är det?

I morgon är det dags. Kursstart. Jag har förberett och planerat. Jag är nog en planeringsnörd, jag tycker det är skitkul att fundera ut uppgifter och skriva schema. Har jag bara lydiga och intresserade elever så är det toppen. Jag tänkte ha en praktisk övning lite längre fram. Får se hur de reagerar på det.

Men jag måste snart få tid att själv vara elev. Eller student heter det förstås. Måste hinna göra mina uppgifter. Tiden rinner i väg. Böckerna har kommit, måste läsa. Jag har inte börjat med mitt projekt än. Fast vi har i alla fall kommit en liten bit i grupp-projektet. Liten bit.

Inga kommentarer: