måndag, juni 25, 2007

Voff


Nu är jag där igen. Längtar efter hund. Det är något som fattas här hemma när vi inte har någon hund i huset. Jag vill ha en lite mindre hund som är korthårig. En som är ganska lugn men ändå lite fartig. En som är nöjd med skogspromenader och små skojiga lekar och sällskap. En som gillar katter på ett bra sätt och som inte slåss med andra hundar i onödan. Erk vill ha en Basset och jag har läst på och en Basset är just en sådan hund. Men så länge jag inte vet hur det blir med jobb och tider och sånt så går det ju inte. Men jag skulle gärna ha en liten bassetvalp med mjuka öron i mitt knä just nu.

5 kommentarer:

Linda sa...

Ok nu är ju inte jag en hundmänniska alls men...den ser inte så jättesöt ut tycker jag haha.
Jag tycker ni ska ha en Golden Retriever. Det känns som ni är en sån familj på något sätt. En fin och snäll Golden...

Anonym sa...

Jag har haft en golden och det är fina hundar, men jag vill inte ha någon långhåring hund.

Men vi får se.

Kim da Costa sa...

Just öronen ser ju underbara ut!
Älskar Sebbes dito. Drar i dem mest hela tiden. Fast mest pillar jag nog på hans trampdynor. Jag ÄLSKAR trampdynor!

Nisse sa...

Mjuka öron är fint. Jag skulle kunna ha en släthårig tax bara för att få smeka och dra i öronen :0)

Är inte Sebbe kittlig då? Det var min hund.

Kim da Costa sa...

Nej, inga tecken på kittlighet. Men när jag pillar på tassarna vill han busa. Öronen däremot verkar han njuta av att bli dragen i. :)