tisdag, juni 26, 2007

Jag

Jag står vid en alldeles blå liten sommarsjö omgiven av gröna skogar och ljusblå himmel och med solglitter i vattnet. Jag klär av mig på den solvarma klippan och går sakta ut i vattnet. Det är lite kallt men uppfriskande. Vattnet krusar sig på ytan, solen värmer. Det är tyst och stilla, bara några fåglar borta i skogen. Jag simmar mot solen på landningsbanan av glittrande silver, blundar och njuter av att vara mitt i. Mitt i solen, mitt i sjön, mitt i sommaren, mitt i livet. Här är jag helt och fullt jag, bara jag och inget annat.

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Det låter som första raderna i en fin sommarbok. Sedan hägrar faran. Är det ryssen som kommer? En ilsken älg? Eller vad händer sedan?

Anonym sa...

Haha vilken rolig kommentar hihi/Linda

Nisse sa...

Ja sen kommer ryssen... en snygg men farlig gentleman :0)