söndag, juni 17, 2007

Kolabalik

Igår fixade vi i ordning Bolls lekstuga. Hon har haft den i flera år men vi har aldrig kommit oss för med att fixa till den. Istället har den fått tjäna som stall och skräphus och blivit utsatt för diverse konstiga lekar som har inbegripit lera, gräs och sand. Men eftersom Boll fick ett bord, stolar och gardiner av Erks faster så kände vi att vi nog borde göra iordning lekstugan. Så jag målade hela insidan vit och även delar av mig själv. Jag är inte så bra på att måla utan att kladda.

På kvällen satt vi i godan ro och spelade kort och drack vin när pojk-korna i hagen plötsligt började springa runt som tokiga. Det visade sig bero på att ett gäng kvigor från en annan hagen hade smitit ut och kom och hälsade på. Vi ringde efter bonden som kom och hämtade sina kvigor och ett tag blev det lite kalabalik när några av kvigorna hoppade in till pojkarna och de andra sprang i väg åt ett annat håll. Rolig lördagsunderhållning så här ute på landet.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Det är kul att måla. Så konkret och man ser genast resultat.
Kolabalik minns jag från min tid på landet. Det är alltid härligt med lite drama mitt i idyllen.

Anonym sa...

Jo det är kul men jag får så mycket resultat på mig själv bara :0)

Linda sa...

Det låter som ett kolo fruktansvärt hoppande. Jag gillar kossor! Ät inte de söta liven...

Anonym sa...

Ja det var ett kolofruktansvärt liv :0)