tisdag, juni 05, 2007

Redovisningen är över

Vi är klara. Och det känns konstigt. Vi har visserligen kvar att opponera på ett annat arbete och sidopponera förstås. Lite ändringar ska vi också göra men i stort sett är vi klara. Jag har nog inte riktigt landat i det här . Redovisningen gick bra och opponenterna var snälla men vår seminarieledare var rätt hård. Inte elak eller på nåt sätt orättvis men han kom med ganska mycket saker som vi kunde ha tänkt på. Men vissa saker var såna att skulle vi gjort så så skulle det blivit en c-uppsats istället. Jag tror inte det var så farligt egentligen. Han sa vettiga saker som är bra att tänka på helt enkelt. Men nervöst var det ju och lite svårt att ta till sig just då.

I kväll har vi suttit ute ända fram till kvart över tio ungefär. Vi grillade och drack vin. Lite firande även om jag inte känner mig på topp. En pers har det varit.

Jag fick en datorväska till Barbara av Erk i examenspresent. Och en tvålkopp. Jag blev väldigt glad. Perfekta presenter. Will råkade ha sönder den andra tvålkoppen och det var en tvålkopp jag tyckte mycket om. Blev också väldigt glad för att jag fick något alls.

Snart ska jag sova, drömma sköna drömmar och vakna till en ny dag. Snart börjar mitt liv som egen företagare med fil.kand. examen.

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej här sitter jag kl 04.50 och skriver.
Min hals stormvärker och jag kan bara sova i omgångar. Varje gång jag somnar drömmer jag om Frank...helt sjukt. Jag känner mig alldeles febrig liksom men tror inte jag har feber. Fast konstigt att drömma om samma sak hela tiden.
Du var duktig idag igår, trots att du skrämde mig lite innan hihi. Vilka fina presenter dessutom. Jag har druckit Cava och ätit god fiskgryta.
Det är trevligt med rara pojkvänner...

Kim da Costa sa...

Gratulerar.
Även glad för Barbaras skull.
Vin och grillning är inte dåligt alls. Sommarkänsla på hög nivå.

Nisse sa...

Linda - hoppas halsontet har gett med sig och att du har haft en skön dag med kubb och smörgåstårta.

Kim - tack!