söndag, juni 24, 2007

Nyckelpiga

Jag sitter under pilen med Bärbara Barbara i knät. Jag har en liten larv på tröjan. Det är enligt Will en nyckelpigelarv. Grön och gul och väldigt söt är den.

Jag skjutsade Erks faster och farbror till flyget i morse och sen handlade jag diverse attiraljer till festen jag ska ha på lördag. Och lite annat. När jag kom hem så målade jag Bolls lekstuga en andra gång och så har jag klippt gräs.

Igår så åkte vi ju till U och F och åkte traktor. Det var kul, det regnade så vi var alldeles genomblöta och jag kunde nog nästan ha ställt upp i en miss wet tshirt-tävling men kul var det ändå. Sen fick vi god mat och vi pratade och hade trevligt till långt in på kvällen.

När vi kom hem så såg vi på filmen Children of men och den var inte riktigt så bra som jag trodde den skulle vara men rätt bra ändå. Jag har läst boken och den var mycket bättre.

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag läste först fel och trodde du såg filmen Children of the corn. Det var värst vilka gamla rullar ni tittar på tänkte jag men det är ju något av en klassiker.
Sen såg jag vad du skrev och insåg att jag inte har en aning om vad det är för film.
Förresten vad rolig inlägget med de stora tankarna var. Jag trodde också en bit in i texten att din karl fått något riktigt filosofiskt i huvudet. I stil med Sokrates typ. Väldigt roligt inlägg haha.

Kim da Costa sa...

Jag läste också fel... Läste nog inlägget tre gånger innan jag såg att det inte stod att du sitter under bilen...
Jag undrade länge vad det kunde vara för hög bil. Och varför du skulle vilja sitta just där.

Nisse sa...

Hihi vad ni är skojiga.

Filmen handlar om att världen är kaos efter att det inte har fötts några barn på 18 år. Och så blir en kvinna gravid och några försöker ta henne till nåt ställe där hon kan föda sitt barn utan att bli utsatt för en massa knäppa människor och regeringar. Du kan få låna boken om jag hittar den.