tisdag, juni 12, 2007

Bokklubben

Bokklubben har ännu en gång genomfört en träff. Mycket trevligt är det att träffas och prata och äta lite tillsammans. Ont om samtalsämnen har vi inte. Vi pratar faktiskt lite böcker också.

Linda blev lite nervös över fästingtätheten hemma hos oss. Men jag hoppas att inga fästingar följde med till stan.

I morgon är det skolavslutning. Jag köpte en t-shirt till Will i dag som han gillade. Och som passade. Jag var lite orolig för att det var fel storlek. Det var den snyggaste tröjan och naturligtvis fanns det bara två kvar i fel storlek. Men som sagt, den passade. Boll har fått en klänning. Återstår bara jag, som vanligt hittar jag inte något snyggt eller rättar sagt något som sitter snyggt på mig. Men det är ju inte min skolavslutning och jag ska ju bara stå och vara en leende förälder. Efteråt ska vi äta tårta på fritidsklubben och sedan till mamma och pappa på lunch och även middag. Blir faktiskt ändå lite jobbande i morgon. Ska fixa min bokföring med hjälp av mamma.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Bokklubb låter väldigt "medelålders uttråkade hemmafruar" :D

Jag har en del att ta igen i bloggläsandet. Är snart tillbaka!

Anonym sa...

Ja vi är verkligen ett gäng medelålders uttråkade hemmafruar.. ha ha

Linda sa...

Tala för dig själv...hihi....vi som bara läst feministisk litteratur hittills

Anonym sa...

Ja det är för att vi ska ta oss upp ur hemmafruträsket :0)