onsdag, juni 27, 2007

Städning, lillebror och regn

I dag är det städdag. Jag har städat precis hela dagen, vikt tvätt, rensat garderober, städat skrivbordet och sorterat papper. Det börjar bli ordning men fortfarande är det en del kvar. Jag vet inte varför det blir så stökigt omkring mig jämt. Boll är likadan.

En kompis ringde nyss och hon frågade om vi kan tänka oss att bli stödfamilj för hennes yngste son som inte har någon närvarande pappa. Det skulle vara en helg var fjärde eller var femte vecka. Det vill jag gärna. Men vi får väl se, antagligen ska det till en massa utredningar och pappersexercis innan det blir något av det. Han heter Jonathan och är fyra år. En söt liten kille som alltid blir så glad när han ser Erk. En gång för några år sedan sov han över hos oss och då kallade han Erk för pappa. Jag tror det skulle fungera bra och vara kul. Som att få en liten extra familjemedlem. En liten son och lillebror i familjen.

Det har regnat hela dagen här. I alla fall sen jag steg upp. Men eftersom jag lade mig vid halv två i natt och sov till elva så vet jag inte hur det var tidigare. Jag tycker det är skönt att det regnar i dag för då passar det så bra att vara inne och städa. Men på lördag får det inte regna, snöa eller blåsa för då ska vi ha fest ute i trädgården. Jag vet inte hur alla ska få plats härinne om det inte är uteväder.

4 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Det har regnat här också. Nonstop. Lagom poppis hos S...

Vad fint med en extra familjemedlem. Jag skulle inte banga en själv. Det är lite ensamt ibland men å andra sidan är jag en ensamvarg.

Hoppas på bilder från er fest!

Kim da Costa sa...

Jag har förresten funderat på att - när jag har fest någon gång - fota alla gäster när de kommer och när de går. Och se skillnaden på mimik och smink och hållning och annat. :)

Nisse sa...

Ha ha vilken kul idé. Får se om jag provar det, men några bilder blir det i alla fall.

Anonym sa...

Ja massor av bilder vill jag se som missar detta skoj/Linda