lördag, juni 02, 2007

En känslig lista

Ännu en lista

1. En film, en tv-serie, en bok, en tecknad serie och ett skämt som får mig att skratta:

Kopps, Hit och dit men ganska långt bort av Johan Althoff, The far side, Två bananer var ute och gick, en var gul och en var grön. Plötsligt kom en lastbil farande och då gömde sig den gröna bananen sig i diket. -Fy vad du är omogen, sa den gula.

2. En film, en bok och nåt annat som har fått mig att gråta:

Satt ensam och såg en film som jag tror heter Jag är Sam och då grät jag. Läste en bok när jag var liten som handlade om en indianpojke som levde med en varg och den slutade med att vargen gick iväg och levde med andra vargar och lämnade pojken ensam och då grät jag förtvivlat. Jag kan bli gråtmild åt de mest fåniga saker men gråter inte så ofta, gråter jag så är jag riktigt förtvivlad eller har sett nåt sorgligt på film.

3. De tre vackraste platser jag har varit på:

Hemma hos mig just den här tiden på året så är det otroligt vackert. Sydlångö som ligger strax utanför Strömstad har en höjd där man kan klättra upp och sitta och titta på solnedgången... så vackert. På Irland var det vackert också, fantastiskt landskap.

4. Tre tips på hur någon ska få mig upphetsad:

Genom att vara intresserad av mitt intellekt och min kropp och vilja göra mig upphetsad.

5. De tre känslor jag oftast känner:

Glädje, ilska, nyfikenhet (är det en känsla?) och kärlek... det blev fyra

6. Vad vill du helst vara - världens starkaste människa, världens smartaste människa, världens rikaste människa, världens mest lästa författare, världens mest firade artist/skådespelare eller världens gladaste människa?

Mest lästa författare tror jag.

5 kommentarer:

Linda sa...

Jag är så avundsjuk på dig som besökt Irland. Jag vill också!

Kim da Costa sa...

Sam-filmen har jag för mig att jag såg en gång. Och gillade. Snyft.

Anonym sa...

Linda - Irland är ett trevligt land och vackert, åk dit.

Kim - jag hade aldrig gråtit som jag gjorde om jag inte hade suttit själv och tittat. Fånigt egentligen att det bara är i ensamhet som jag kan släppa fram känslorna så mycket.

Linda sa...

Jag har också sett den filmen. Sean Penn är så bra. En riktig snyftare.

Kim da Costa sa...

Jag vet vad du menar.
Ibland är det så himla skönt att se något sorgligt/rörande som utlöser en storm av nedtryckta känslor. Och man riktigt hulkar.