måndag, juni 18, 2007

Abstinens

Jag känner mig lite speedad. Kan bero på att jag under en tid har proppat i mig mineraler och vitaminer som nu börjar ge effekt. Kan också bero på att jag har massor att göra och tiden inte räcker till och jag trots att jag har massor att göra inte har några nya kunder. Jag måste sälja mig och det är inte min starka sida. Det är också svårt att sitta hemma och jobba för att allting annat pockar på uppmärksamhet. Fast det är också skönt att jobba hemifrån. Inga restider och jag kan jobba i nattsärken om jag vill. Om jag nu hade någon nattsärk.

Antagligen är det en övergångsperiod. Jag måste vänja mig helt enkelt. Men jag saknar en massa andra saker. Känslor bland annat. Ja, känslor har jag ju men de sitter inte utanpå kroppen som de brukar göra. Istället samlas de och poppar runt som instängda popcorn. Jisses jag vet knappt hur man njuter av saker längre. Erk påstår att jag har abstinens. Men för vad? Jag röker inte, dricker inte mycket cola pch inte kaffe. Dricker visserligen alkohol emellanåt men inte så pass att det ger mig abstinens. Det enda jag kan komma på är sex. Det är väl det jag närmast kommit att missbruka något. Och jag har nog fått för lite av den varan på sista tiden. Jag kanske borde se till att få mig lite till livs för det är ett missbruk jag inte vill vara utan.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Det låter som rastlöshet.
Få dig nu ett rejält ligg, ett så kallat RUK*, så ska du se att det går över.

*Råknull-utan-känslor

Nisse sa...

Herregud Kim du kommer med självklarheter jag inte ens tänkt på! Klart jag är rastlös. Vilken tur att du finns.

RUK låter utmärkt.

Tack!