fredag, juni 29, 2007

Drinklistan

Trots att jag inte kom i säng förrän närmare fyra så steg jag upp halv nio i morse. Men sen lade jag mig igen och läste färdigt Skumtimmen. Nu har jag skalat potatis i svärmors skalmaskin. Jag ska göra potatissallad till 20-30 pers. Jag vet faktiskt inte riktigt hur många som kommer på festen. Flera har tackat nej och igår fick jag veta av mamma att några av mina kusiner kanske kommer. Men det finns hjärterum och stjärterum och jag tvivlar på att folk kommer att gå hungriga. Annars får jag väl fylla dem med sprit för det har vi så det räcker till ett helt kompani.
Drinklistan i baren ser ut så här:
1. Frihet på Kuba
2. Jean & Tony
3. Skruvdragare
4. Maximum Destruction
5. Valfri Vanlij
6. Fantasy Five
Jag brukar hitta på nya namn och nya drinkar varje gång vi har fest. Tur att vi inte har fest så ofta för då kanske fantasin skulle tryta. Ett år hade vi en drink som hette Spolarvätska. Den var blå förstås. Och mycket populär. Vi hade också en som hette In i dimman och när man beställde den så tryckte vi på rökmaskinen. Pschhhhy... och så vällde det ut rök. Mycket effektfullt :0)

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Låter som ni haft underbara fester! Det är alltid kul när det är lite genomtänkt med kul detaljer.

Nisse sa...

Jag gillar att hitta på och planera, det är nästan roligare än själva festen :0)