torsdag, juni 28, 2007

Ho ho

The night is falling... och jag känner mig smått upphetsad över att vara ensam vaken. Åja Cosmo är också vaken. Nyss sprang jag ut och bad till väderguden att låta solen skina på lördag och då kom han springande, Cosmo. Jag bar in honom under en ljuvt spinnande och gav honom mat. Själv dricker jag vin.
- Det är ju torsdag, sa Erk förvånat när jag bad honom öppna flaskan.
- Öppna, sa jag, jag vill ha.
Jag har nyss avslutat ett givande samtal med min mor. Jag tipsade henne om Arto Paasoilinna och Kollektivt självmord som jag lånat av Linda. En mycket bra bok. Speciellt för oss med finländsk anknytning.
Jag vaknar upp framemot kvällen och jag undrar varför jag ska gå och lägga mig bara för att de andra gör det. Jag måste leva lite också. På dagarna är jag så trött och seg men nu känner jag mig full av liv och full av vin och jag njuter av att sitta ensam i vetskapen om att de andra finns nära. Jag är en nattuggla det är bara att inse.

2 kommentarer:

Linda sa...

Det är speciella vibbar i luften på natten.
Gurr är en riktig nattuggla och han njuter verkligen när han kan vara uppe hela natten. Om du fungerar bäst då så varför ska du lägga dig när du inte behöver?
Var vaken och drick vin. Varför måste svensken bara dricka vin på helgen? Det där är så löjligt och du är ingen svensson så gör det som känns bra.

Nisse sa...

Ja du har rätt Linda... man ska göra det som känns bra. Och lite vin skadar ju inte.