torsdag, juni 21, 2007

Vin

Vin är guds gåva till människorna. Det har sagts förut men det är sant. Om det nu finns en gud. Men vi som tvekar kan ju kalla all världens underbarhet för gud så fungerar det ändå.


Vi har delat på en flaska vin (lite finns kvar i flaskan och lite i mitt glas) och vi har pratat. Att prata är också en positiv sak. Jag misstänker starkt varje gång Erk berättar om sitt jobb att alltför många människor är på fel plats. Ett stort problem är den häringa könsfixeringen. Det finns män som tror att de måste ha ett "typiskt karlajobb" bara för att de fötts till män och det finns kvinnor som tror samma sak. Vilket leder till att otekniska män och oomhändertagande kvinnor jobbar med sådant de inte skulle jobba med om de hade haft lite mer självinsikt.


Mitt heta tips är: Lyssna på dig själv, gör det du gillar, som du kan och som du är bra på.


Och då menar jag LYSSNA PÅ DIG SJÄLV. Inte på det andra har tutat i dig, inte på rädslan för att inte passa in, inte på könsnormer som inte är annat än konstgjord andning för ett samhälle som borde hålla på att dö.


Oj, nu blev jag drastisk.


Jag har druckit vin. I vinet föds min diskussionslystna anda. I vinet känner jag min storhet.


Musiken är en blandning av Gyllene Tider och Johnny Cash och i morgon är det midsommarafton.


Får ni inte alla lust att älska en sådan här dag?

3 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag kan bara hålla med.

Jovisst har jag lust att älska.
Ett RUK skulle iofs sitta fint också.

Linda sa...

Hm..nja inte så värst faktiskt haha. Jag ska vara riktigt tråkig nu och säga att jag behöver sömn efter två hårda dagar nu. Jag är kolofruktansvärt tråkig.

Nisse sa...

Kim och Linda... tänka så koloolika vi är :0)