måndag, juni 11, 2007

Jävla telefoner

Meeen vad jobbigt. Jag har bytt mobilabonnemang. Det visade sig att min mobil troligtvis är låst och måste förstås låsas upp. Och inte kan det göras via nätet heller utan den måste skickas nånstans. Glöm att jag skulle skicka min mobil nånstans. Så nu sitter jag i telefonkö. Det verkar vara min lott här i livet att sitta i telefonköer.

Jaha ja. Ingen kan ge mig ett vettigt svar. Jag vet inte ens om felet är att mobilen är låst. Tele2 kan inte svara. Telia kan inte svara. Internet kan inte svara. Så jag får ta mig till en Teliabutik och betala 300 spänn för nåt som kanske inte ens är problemet. Fast det är nog det som är problemet. Och mitt problem just nu är att det kostar mycket mindre att skicka iväg mobilen till nåt skumt företag än att åka 3 mil till en Teliabutik. Jag blir så trött.

I dag är annars första dagen på jobbet. Eller egentligen inte eftersom jag ju har jobbat en hel del under skoltiden. Men det är nu det börjar. Och här sitter jag och försöker få ordning på företagstelefonen som min mobil numera är. Jag tänkte använda dagen till planering och lite städning på kontoret. Och lite annat smått och gott.

Igår vaknade jag och mådde bra, trots mitt något onyktra lördagsinlägg. Will och jag cyklade och badade. Dagen var varm. Boll var sjuk. Jag tog det lugnt. Bakade en kladdkaka. På kvällen tog vi en tur i det vackra sörmländska landskapet och när vi kom hem tittade vi på ett fantastiskt åskväder.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag önskar dig en fin start på arbetsveckan. Hoppas det löser sig med mobilen. I värsta fall kan du ju stänga av den och endast vara anträffbar via mail. :) Eller gammaldags post.

Nisse sa...

Tackar! Jo det löser sig nog. Tror faktiskt inte så många ringer heller.

:0)