fredag, december 01, 2006

Tejp

Kursen är slut och jag är hemma och barnen är hos mormor och jag är ledig, ledig, ledig ända till måndag. Behöver inte göra nåt skolarbete alls på hela helgen. Sååå skönt!

Ikväll blir det poesi och i morgon trolleri. (Lika bra att värma upp med rimmen redan nu.)

Jag ska prova göra fudge. Om det blir bra så blir det nog julklapp till nån. Kanske inte just den jag ska göra nu. Antar att det blir uppäten rätt fort.

Konstigt så trött jag blev nu, lite tom i huvudet på nåt sätt.

Bilar är skojiga saker. När jag åkte till stan i morse så mötte jag en lastbil och av vindraget så lossnade en plastgrej (på min bil) som är som solskydd till takluckan och den började floppa mot taket. Jag tryckte fast den och åkte vidare eftersom jag var lite sen. Skulle försöka få till det innan jag åkte hem men det hade krävt mer våld än vad jag hade lust med så det gav jag sjutton i. Fast när det floppade som värst stack jag ut handen genom takluckan och höll i plastgrejen. Tur att det är 10 plusgrader och ingen nederbörd. Enligt Erk krävs det dubbelhäftande tejp. Tejp är bra till mycket. En kompis tejpade en gång fast dörrarna på sin bil eftersom gångjärnen rostat sönder. En annan gång så lyste en varninglampa i mammas bil. Pappa skulle fixa det och kom efter en stund in och sa att nu så är det klart. Gissa vad han hade gjort. Jo han hade tejpat över varninglampan så man slapp se den. Bra va! I alla fall så köpte jag tejp. Dubbelhäftande. 1,5 m för 65 spänn. Hutlöst. Jag ringde Erk och frågade om det verkligen skulle vara så dyrt. Du får väl sno den, gav han till svar. Världen är förtappad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Världen ÄR förtappad!
Hoppas du får en härlig kväll och helgen och kanske du skulle busa till det lite mellan poesin och trolleriet?

Anonym sa...

Tack! Tyvärr så blev det inte riktigt så roligt som jag hade hoppats... fick ägna natten åt magsjuka istället. :0(

Men nu kan det väl bara bli bättre.