lördag, december 02, 2006

Magsjuk

En trevlig kväll med musik och poesi blev det. Och jag övervann mina demoner och ställde mig på scen och avverkade 4 dikter. Känns riktigt bra. Hade nog inte gjort det om det inte var för Linda. Tack Linda!

Kvällen fortsatte trevligt med filmtittande men så fick jag ont i magen och tillbringade större delen av natten på toa med endast magsjuka som sällskap. Fy vad jag tycker illa om att vara magsjuk. Har lyckats få i mig en halv kopp kallt te (eftersom jag somnade i från den medan den var varm) och en rostad brödskiva utan kanter. Sitter här och känner efter om jag är bra nog att gå på trolleri i kväll. Några timmar kvar att fundera.

Jag som hade tänkt plocka fram ljusstakar och fixa lite och ta en promenad och njuta av ledigheten. Knäppt nog så får jag alltid för mig att det är ett straff för något när jag ligger där och yrar och drömmer konstiga drömmar och gnyr av magont. I mitt förvirrade tillstånd försökte jag komma på vad jag kunde ha gjort för att förtjäna ett sånt straff. Undrar om det är nedärvt från äldre tiders straffpredikningar i kyrkan.

5 kommentarer:

Linda sa...

Det är inget annat än gamla hederliga jantelagen.
Bara att ignorera.
Du ska inte straffas för någonting.

Nisse sa...

Nä i vaket och mindre förvirrat tillstånd så inser jag ju det. :0)

Hoppas du hade det kul på julfesten.

Anonym sa...

Hoppas magen blir bättre illa kvickt! Och så hoppas jag att du läste "Jag blir så kär när det bli vår-dikten". Hehee.

Linda sa...

Julfesten var en katastrof. Jag stack efter en halvtimme.
Inte min typ av tepåse så att säga.
Jag berättar mer när vi träffas, kram

Nisse sa...

Kim - ja jag läste den :0)