måndag, december 04, 2006

Mjau

Ny kurs. Den verkar spännande. Mycket jobb troligtvis men det tycker jag är helt okej. Jag jobbar gärna om det ger något tillbaka och om det är roligt. Och det tror jag faktiskt att det kommer att bli. Det är till och med lite hemligt.

Jag klippte mig idag. Ingen revolutionerande precis. Fast för mig som går till frisören ungefär en gång i halvåret så känns det alltid lite ovant. De borde ha små bås med spegel som man kan gå in i efteråt för att fixa till sig. De lyckas alltid ändra min bena åt fel håll så håret känns avigt. Men det är skönt att bli klippt och tillfixad. Jag skulle kunna betala det dubbla för att bara få sitta där i en timme till och bli fixad med. Jag försöker muta barnen ibland. Vi kan leka frisör, säger jag glättigt. Men Boll tycker bara det är roligt om hon får hälla i en massa klet i mitt hår. Eller klippa på riktigt. Och det är ju inte riktigt det jag vill. Jag vill ha någon som klappar mig. Jag vill vara katt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med båset lät som enstrålande idé! Innan jag började raka av mig håret hade jag alltid keps med mig och kände mig lagom tacksam när jag drog på mig den när jag skulle gå...

Nisse sa...

Det är lite ruskigt att gå ut på stan utan att ha kunnat fixa till sig. Lite som att hoppa utan fallskärm. Man känner sig utlämnad... hu. Så kanske får vi föreslå frisörsalongerna att de ska skaffa bås. :0)