måndag, december 18, 2006

Björn Hellberg

Jag gick förbi en bokhandel i dag där Björn Hellberg satt och signerade böcker... ensam... ingen ringlande kö av människor som längtade efter hans böcker och hans namn. Jag tyckte synd om honom och fick hejda mig för att inte gå dit och köpa en bok och be om hans autograf bara för att vara snäll. Jag vet ju inte ens vad han har skrivit för böcker. Han kanske kunde ha fått skriva på min arm. Men tänk om han skriver jättebra böcker som jag skulle älska, då skulle jag nog bli ledsen för att jag missade hans namnteckning. Undrar hur det känns att sitta där och se folk gå förbi. När jag blir författare då ska jag nog inte sitta så där och signera böcker, det skulle inte vara bra för mitt självförtroende om ingen kom.

3 kommentarer:

Linda sa...

Sätter ofta upp hans deckare på deckarhyllorna på bibblan. Han är rätt populär bland låntagarna iallafall. De kanske skulle satt honom där istället...fast hans böcker verkar inget vidare.

Anonym sa...

Har du läst honom? Jag kanske får låna en bara för att.

Linda sa...

Nej jag har inte läst hans böcker men de liksom "ser" trista ut. Sen är det mest pensionärer typ som lånar hans böcker. Men vad vet jag?