fredag, december 15, 2006

Ledigt lite, snälla...

Halleluja, det är fredag. Och snart är det måndag igen.

Det där med åtta timmar arbetsdag, åtta timmar fritid och åtta timmar sömn gäller inte mig just nu. Jag längtar till nästa torsdag eftermiddag. Då kanske jag får lite ledigt ett tag. Inte helt förstås eftersom jag måste läsa till en dugga, arbeta med skolprojekt och jobba med några uppdrag. Men några dagar utan att behöva tänka på annat än vilken glögg jag ska välja och vilken tv-kanal jag ska titta på och om det månne ska komma någon snö, det ska jag väl förhoppningsvis kunna snika åt mig.

I kväll ska vi äta tacos, jag ska dricka vin och så ska vi kolla på Det levande slottet. Troligtvis kommer jag somna tidigt. Det blir nog barnen som får natta mig istället för tvärtom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad gör du hela dagarna? Tycker du ska skriva ett sånt där blogginlägg som jag gjorde en gång så vi får en klar bild :)
http://kiremik.blogspot.com/2006/09/en-dag-i-mitt-liv_20.html