torsdag, december 28, 2006

Uppdatering

Vad händer i mitt liv när jag inte bloggar om det? Mycket och ingenting på samma gång. Idag har Will och Boll jagat varandra runt huset och skrikit. Jag har kittlat Boll ungefär 72 gånger de senaste dagarna. Igår och i förrgår blev jag ledsen på Erk för att han förutsätter att jag är något jag inte är och tror att jag menar saker jag inte menar. Vi har spelat monopol och sett Eragon på bio. Vi har också sett Sagan om ringen-filmerna på dvd och ätit pepparkakor, knäck och julmat. I dag bakade jag bröd som vi ska bjuda på i morgon. I morgon har vi nämligen vinterfest. Och i går handlade vi 14 liter mjölk eftersom vi även ska bjuda på risgrynsgröt. Nyss var Erks faster här. Snart ska jag laga mat.

Snart fyller jag år. Jag ska inte ha nåt kalas. Vi ska fira 2008 istället eftersom vi fyller mera jämnt då, både jag och Erk. Det känns riktigt skönt att inte behöva ha kalas. Men istället hoppas jag på en trevlig helg tillsammans med min man. Kanske bor vi på hotell och hittar på nåt skojigt i nån trevlig stad. Stockholm kanske. Mycket bättre att få fira på det sätt man vill. Det är lite därför vi ska ha vinterfest i morgon. För då kan vi säga åt alla att det är färdigfirat.

Men nyår ska vi fira. Tillsammans med U och F och lilla O. God mat, raketer och en runda i baren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihii, du är en riktig husmor ju!
Men när fyller du år? Vinterfest låter som en väldigt bra idé tycker jag.
/Nyfiken K

Anonym sa...

Tycker absolut ni ska åka till Stockholm.
Ta din karl till Pelikan, tror det är hans typ av tepåse. Ja och din också förståss eftersom du är den som fyller. Sen går ni in på Pelikans bakficka och dricker en ljuvlig Alabama slammer.
Ohh...nu vill jag själv till pelikan.
Måste ragga upp Lisa och Anna.

Nisse sa...

Jag fyller den 3/1.

Pelikan får vi prova.