måndag, december 18, 2006

Kattdröm

Jag drömde en mycket märklig dröm om en katt i natt. Det var en liten flickkatt som hade blivit instängd i en bil. Det var väldigt varmt ute och katten höll på att brinna upp där i bilen. Den blev hysterisk och började gnaga av sig frambenen. Då kom en tjej gående förbi som en räddande ängel och fick ut katten ur bilen och tog den till veterinär. Den hade bara två blodiga stumpar kvar av frambenen. Det stod om katten i tidningen och jag erbjöd mig att ta hand om den. Lite orolig var jag för att våra andra katter skulle bråka med den men de förstod genast att det var synd om den och var så snälla så.

Den här drömmen har följt med mig hela dagen. Den stackars lilla kattflickan med vit päls och bara två stumpar kvar av frambenen liksom landade i mitt hjärta och blev kvar där.

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag började nästan gråta...är lite känslig när det gäller kissar. Även om det är en dröm.

Anonym sa...

Ja det är konstigt så känslig man kan vara. Att till och med drömmar påverkar en. Jag kan inte riktigt släppa den där katten. Konstigt.

Linda sa...

Mamma har sagt en gång att hon hört att alla karaktärer i en dröm på något sätt handlar om sig själv. Kan du känna igen dig själv i kissen på nåt sätt?

Nisse sa...

Intressant... ja så kan det ju vara, att man är de man drömmer om... Kanske känner jag mig lite desperat och lemlästad och behöver bli omhändertagen och få mycket kärlek.