tisdag, december 19, 2006

Byta namn

Jag vill byta namn. Jag har aldrig riktigt kunnat förlika mig med mitt namn. Det är något som jag inte vill vara. Men hur lätt är det att byta namn? Och vad ska jag heta istället? Jag gillar namn som Augusta och Serafina som inte är så vanliga men vet inte om det är jag. Jag heter Anna som första namn, mitt tilltalsnamn kommer först på andra plats. Men Anna är så vanligt. Jag har funderat väldigt mycket på det här och igår kom jag på det. Jag behöver ju inte byta namn, jag kan bara skaffa mig ett smeknamn. Fast är det inte så att det är andra som borde ge mig ett smeknamn och inte jag själv? I alla fall så kom jag på ett namn som jag gillar - Nisse. Jag vill heta Nisse. Det låter gulligt och trevligt och mysigt och är lätt att säga. Nisse. Ja! jag vill heta Nisse.

5 kommentarer:

Linda sa...

Ha ha hej på dig Nisse.
Jag har en tjejkompis som kallas för Calle så varför skulle inte du kunna kallas för Nisse?! Ses sen, kram pådig

Anonym sa...

Hörrö Nisse, jag tycker du ska gå in på prv.se och fylla i en blankett och vips har du Nisse som namn. Det funkar säkert, det finns en MASSA könsneutrala namn. Kollar ofta på deras listor när jag har tråkigt. Visste du t ex att kvinnor kan heta Benny?

Anonym sa...

:0)

Benny... nä det visste jag inte.
Apropå könsneutrala namn så vet jag en man som heter Aulis, när hans chef förstod att han var kille så fick han högre lön. Så Nisse kanske är en bra namn rent lönemässigt också.

Kottemor sa...

Nisse är hur fint som helst
och... ja rätt i tiden;)

Här har det som TUR ÄR inte kommit ngn snö!
Det är för typiskt,jag som älskar snö!
Men jag är hellre utan än upplever gårdagen igen.

...6 bilar?!
Hur kan det komma sig?:)

Kramar!!

Anonym sa...

Kottemor - jo vi har 6 bilar för att vi sålde några, annars hade vi haft fler :0)

Fast annars så beror det nog på att vi gillar bilar helt enkelt. De flesta är från 60-talet.