lördag, december 30, 2006

Tjock lika med korkad

Vad är jag för andra? Hur uppfattar folk mig egentligen? Som en tjock, småkorkad, snäll mes som inte kan så mycket? Och varför gör dom det? Om jag var smal, skulle det vara annorlunda då? Ganska ofta får jag höra kommentarer som tyder på att folk tycker att jag är om inte direkt dum så i alla fall inte speciellt smart eller att dom blir förvånade över att jag kunnat göra saker så att dom blir bra. Det sårar mig. Jag borde väl inte bry mig men det gör jag. Eller när de nedvärderar det jag kan. Som att mina kunskaper är något som vem som helst kan. Det jag kan efter flera års studier är något som de kan lika bra trots att de inte har gått någon motsvarande utbildning eller jobbat med såna saker.

Det som är jobbigast är att jag känner att jag måste bevisa att jag kan, att jag är smart, att jag vet. För då känner jag mig dum när jag står där och försöker hävda mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte en av dem iallafall.
Lite fånigt att skriva här, egentligen ska man ju säga sånt här och se människan i ögonen men jag anser du är en av de mest intelligenta och begåvade människor jag någonsin mött. Oj vilken lång mening det blev där.
Nej men allvarligt, du är faktiskt rätt så otroligt fantastisk "Nisse".
Om någon påstår något annat så...fuck them!

Anonym sa...

Folk har så konstiga förutfattade meningar om allt och alla. Undrar hur mänskligheten inte har lyckats komma längre än så..

Nisse sa...

Tack Linda, dina ord värmer jättemycket. Nej du är inte en av dem som säger såna saker. Tack igen. Stor kram!

Ja, Kim, det är synd att människor inte kan se längre än näsan räcker många gånger.

Kram till er!