torsdag, december 07, 2006

Sjuk

Sjuk. Elände. Vill vara frisk. Har mest legat i dag. Och läst. John Ayvide Lindqvists Låt den rätte komma in. Ruggig och bra och svår att lägga i från sig. Hans andra bok Hanteringen av odöda är också riktigt bra, bättre tror jag till och med att jag tycker. Läs dom.

Det är jobbigt att vara sjuk. Jobbigt att inte orka nåt. Skoljobbet ligger ogjort och huset ostädat. Men värst att inte orka göra nåt med barnen. Jag hade velat gå ut i skogen med dom i dag. Och bakat nåt. Och så hade jag velat bädda rent i sängen.

I morgon tänker jag må bättre. Så det så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En massa power skickar jag härmed åt ditt håll :)
Det ÄR jobbigt att vara sjuk, speciellt om man har en massa saker man vill eller bör göra. Frustrerande.

Nisse sa...

Tack! Blev genast bättre kände jag :0)