söndag, december 03, 2006

Tre veckor till julafton

Jag var trött igår, det tar på att vara magsjuk. Somnade i bilen in till stan och fick lägga mig en stund hos mamma och pappa innan vi skulle på trolleri. Julien Dauphin på teatern i Eskilstuna. Det är nåt speciellt med trolleri. Hur sjutton gör dom? Och en perfekt grej att göra med barnen. Synd bara att båda jag och Will var hängiga. I dag är det i alla fall bättre, vi har tagit fram ljusstakar och hängt upp julgardiner på några ställen. Fast jag kan inte påstå att det känns speciellt juligt för det.

Erks brorson har fyllt år så vi var där på eftermiddan och fikade. Svärmor undrade om vi ville komma till dom på julafton i år också. De senaste åren har vi varit hos dom och ätit julmiddag på kvällen men i år ville vi vara hemma och har bjudit hit mina föräldrar. Och det är väl inget mer med det än att vi får säga att vi är hemma och att vi kan komma till dom på juldan istället. Men som vanligt är det jag som måste säga det. Alltid jag.

Jag tror Cosmo är sjuk. Hans blinkhinnor är framme och han verkar trött. Men han äter och han går ut emellanåt även om han mest har legat inne och sovit. Måste ringa veterinären i morgon. Ska försöka ta tempen på honom, hur man nu gör det på en katt? Och så får vi känna igenom honom och se om han har något sår. Jag kan inte mycket om katter när det handlar om sjukdomar, våra katter har varit friska för det mesta. Har kollat på nätet och ringt två kattvana kompisar. Men det blir att ringa veterinär i morgon bitti för så mycket klokare har jag inte blivit.

Vi såg på Lassie på eftermiddagen och Boll grät. Och jag vill ha hund igen. Såg förresten pyrenéerhundar på tv igår. Då saknade jag Rossi ännu mer.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vet inte om man tar i baken på dem men tror det. Det du bör veta dock är att en katt har något högre temperatur än vad vi har när vi är friska. Om jag inte blandat ihop det.
Kolla på någon hemsida.
Du vet, de kan bli deppiga. Kan vara det. Låter kanske knäppt men det är sant faktiskt. Inte så jätteovanligt.

Nisse sa...

38 - 39 grader ska de ha har jag kollat.

Ja måste kolla upp vad det kan vara med honom. Nåt är det ju.